27 Oct 2023

Layer Group ostaa MälarFasad-kasvuyrityksen, jonka erikoisosaaminen tukee kulttuurirakennusten kunnossapitoa

Layer Group jatkaa strategista kasvuaan pintakäsittelypalvelujen alalla ja ostaa Eskilstunassa toimivan MälarFasadin. MälarFasad tarjoaa esimerkiksi kulttuurikiinteistöjen maalauksia sekä kattojen, julkisivujen ja ikkunoiden kunnostusta avaimet käteen -periaatteella. Kyseessä on houkutteleva markkinarako pintakäsittelypalveluissa, ja yritys tuo konserniin huippuosaamista.

Mikael Holmgren, Layer Group, Hugo Tullberg Wengholm, Layer Group, Daniel Öberg, MälarFasad, Maria Blomkvist, Lönnbergs Måleri, Robert Lönnberg, Lönnbergs Måleri.

Layer Group rakentaa konsernia, joka koostuu taitavimmista yrityksistä kullakin paikallisella markkina-alueella – maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien parhaista osaajista. Osana kasvustrategiaa ja pintakäsittelypalvelujen kokonaistarjonnan vahvistamista täydennämme konsernin palvelutarjontaa houkuttelevilla erikoisvalmiuksilla, joilla on vahva kysyntä ja joista saadaan selkeitä synergiahyötyjä. MälarFasad ostettiin kulttuurikohteiden asiantuntijaksi, ja se tarjoaa osaamisensa koko konsernin käyttöön. Yhteistyö Layer-konserniin kuuluvien Lönnbergs Målerin ja Lönnbergs Fönsterin kanssa on nyt jo tiivistä. MälarFasadin mukaantulo konsernin kokemustenvaihtoverkostoihin ja yhteistyöfoorumeille on tärkeää useille konserniin jo kuuluville yrityksille, jotka työskentelevät samantyyppisten asiakkaiden kanssa.

- MälarFasadilla ja sen toimitusjohtajalla Daniel Öbergillä on paljon asiantuntemusta ja erittäin hyvät referenssit. Yrityksestä on pidetty hyvää huolta, sillä on tyytyväisiä asiakkaita ja se keskittyy vahvasti selkeyteen ja laatuun. Olemme huomanneet heidät, koska he ovat tehneet erinomaista yhteistyötä Lönnbergs-yhtiöiden kanssa ja koska heidän kasvunsa on ollut vaikuttavaa! On mielenkiintoista seurata heidän panostaan konsernissamme ja kehittää yhteistyötä heidän erikoisalallaan, sanoo Layer Groupin toimitusjohtaja John Strand.

Daniel Öberg nousee Lönnbergs Fönsterin johtoon ja ottaa aktiivisen roolin yrityksen ikkunaliiketoiminnassa. Yhteistyöstä on merkittävää hyötyä, sillä MälarFasadin toimeksiantoihin sisältyy usein suuria ikkunaremontteja.

- On todella hienoa päästä mukaan Layer Groupin kaltaiseen isoon organisaatioon, jolla on vahvemmat lihaksen ja jossa voimme jakaa ideoita kollegojen kanssa. MälarFasadilla on hyvä tilauskanta, ja katson tulevaisuuteen luottavaisin mielin – yhdessä voimme kasvaa markkinoilla! On myös innostavaa päästä mukaan Lönnbergs Fönsteriin, jossa osallistun aktiivisesti ikkunoiden kunnostukseen. Sillä osa-alueella on houkuttelevat markkinat. Haluan kiittää luottamuksesta ja hoidan tehtäväni parhaalla mahdollisella tavalla, sanoo MälarFasadin toimitusjohtaja Daniel Öberg.

MälarFasad
MälarFasadin liikevaihto on hieman yli 20 miljoonaa kruunua. Yritys toimii puitesopimuskumppanina rakennusten kunnossapidon alalla, ja sillä on laaja kokemus julkisten rakennusten kunnostuksesta. Liiketoimintamalliin kuuluvat projektien hankkiminen ja alihankkijoiden käyttäminen töiden toteutuksessa. MälarFasadin vahvuutena on toimiva vuorovaikutus asiakkaiden kanssa ja projektien hyvä hallinta. Se tekee kaikenlaisia katto-, julkisivu- ja ikkunatöitä ja työskentelee usein herkissä ympäristöissä. Referensseihin kuuluu 25 kirkkoa ja viisi linnaa, kuten Tullgarnin linna, jonka katon, julkisivun ja ikkunoiden avaimet käteen -remontti kesti kolme vuotta. Asiakaskuntaan kuuluvat myös muun muassa Västeråsin kaupunki kulttuurikohteita koskevine puitesopimuksineen, Tukholman kaupunki (esim. Glasbruket ja Sturehofin linna) sekä Sollentunan kunta (esim. Edbergin linna).

Lisätietoja:

John Strand
John Strand, toimitusjohtaja
john.strand@layergroup.se
+46 70-233 07 69

Layer Group
Layer Group on yksi Ruotsin suurimmista pintamaalauspalveluihin erikoistuneista konserneista. Se koostuu johtavista paikallisista yrityksistä, joilla on motivoituneet yrittäjät ja vahvat tavaramerkit. Konserni perustettiin toukokuussa 2020, ja se on valtakunnallinen toimija, joka pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluja sekä suurille että pienille asiakkaille erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien alalla.

Layer Groupilla on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää, ja sen liikevaihto on hieman yli 2,3 miljardia kruunua. Konserni toimii koko Ruotsissa etelärannikon Trelleborgista ja pohjoisen Kiirunaan sekä suuressa osassa Suomea. Layer Groupin omistavat yrittäjät sekä pohjoismaiset Litorina- ja Bragnum Invest -sijoitusyhtiöt, jotka yhdessä ovat suurimmat omistajat. Litorina ja Bragnum ovat sijoitusyhtiöitä, jotka sijoittavat pieniin ja keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin ja kehittävät niistä yhdessä johdon kanssa alansa johtavia yrityksiä kasvun, kannattavuuden parantamisen ja ammattimaisuuden lisäämisen kautta.