2 Nov 2023

Layer Group ostaa Arvikassa ja Edassa toimivan Färg & Co Målerin ja ottaa näin strategisen harppauksen Värmlannissa

Layer Group toivottaa perinteikkään Färg & Co:n tervetulleeksi konserniin. Arvikassa ja Edassa toimiva perinteinen maalausalan yritys on perustettu vuonna 1919. Yrityskauppa on strategisesti tärkeä, sillä näin konserni laajenee uudelle maantieteelliselle alueelle. Layer Groupin tavoitteena on vakiinnuttaa asemansa pintakäsittelypalvelujen markkinajohtajana erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien osa-alueilla.

Olemme erittäin iloisia kun saamme toivottaa Färg &Co:n tervetulleeksi Layer-perheeseen. Toimitusjohtaja Ola Eriksson ja hänen tiiminsä ovat rakentaneet vaikuttavan yrityksen, jolla on pitkälle kehitetty liiketoimintamalli ja alan parhaisiin lukeutuva kannattavuus. Layer Group laajenee nyt Värmlantiin, ja näin vahvistamme asemaamme valtakunnallisena kumppanina omassa maalaussegmentissämme. Odotamme innolla yhteistä
kasvua Färg & Co:n kanssa, ja olemme varmoja, että yhteinen sitoutumisemme laatuun ja yhteistyöhön takaa onnistuneet projektit ja tyytyväiset asiakkaat, sanoo Layer Groupin toimitusjohtaja John Strand.

- Minulla on erittäin hyvä vaikutelma Layer Groupista, ja odotan innolla Färg & Co:n kehittämistä yhdessä heidän kanssaan. Nyt pystymme hyödyntämään konsernin voimaa, ja samalla säilytämme oman tuotemerkkimme ja jatkamme toimintaamme paikallisilla markkinoilla, toteaa Färg & Co:n toimitusjohtaja Ola Eriksson.

Färg & Co:n houkutteleva palveluvalikoima ja huolellisesti valikoitunut asiakaskunta, erityisesti puitesopimusasiakkaat ja saneerausalan asiakkaat, sopivat hyvin yhteen Layer Groupin yleisen strategian kanssa. Peruskorjausurakoissa Layer Group edistää pitkäaikaista vastuullisuutta pidentämällä kohteiden käyttöikää. Konsernissa uskotaankin vakaasti siihen, että puitesopimukset tarjoavat pitkällä aikavälillä vakautta, joka ei riipu markkinatilanteesta. Osana Layer Groupia Färg & Co saa lisätukea päivittäiseen työhön ja muun muassa puitesopimusten hallinnointiin. Yhteistyö mahdollistaa kasvun Värmlannin alueella.

Färg & Co tunnetaan tarkkuudesta liiketoiminnassa ja toteutuksessa sekä korkeatasoisesta asiakaspalvelusta, ja ne tekevät yrityksestä luotetun palveluntarjoajan paikallisilla markkinoilla. Samalla yritys edistää alan kehitystä käyttämällä kumppanuussopimuksia, jotka ovat perinteisiä sopimuksia yhteistyöhakuisempi lähestymistapa. Tämä malli tuottaa yhteisiä etuja ja tiivistä yhteistyötä rakentajien kanssa.

Färg & Co
Färg & Co:lla on vahva asema Arvikan ja Edan paikallisilla markkinoilla, ja yritys on kerännyt vuosien varrella vaikuttavan asiakaskunnan. Merkittäviin asiakkaisiin kuuluu muun muassa kunnallisia asunto-osakeyhtiöitä (Edan kunta, Eda Bostad), paikallisia teollisuusyrityksiä (Volvo, Thermia) ja rakennusliikkeitä (mm. KEK, Peab). Vuosien varrella Färg & Co:sta on kehittynyt yritys, jolla on yli 25 miljoonan kruunun vuotuinen liikevaihto ja hyvä kannattavuus. Yrityksen 17 työntekijää työskentelee suurelta osin puitesopimuksiin liittyvissä projekteissa
perinteisten maalaustöiden, kuten asuntojen, omakotitalojen ja muiden kiinteistöjen maalauksen ja tapetoinnin parissa. Lisäksi yritys tarjoaa erikoispintojen, kuten teollisuus- ja tehdastilojen sekä rakennustyömaiden, ulkomaalauspalveluja. Muihin maalauspalveluihin kuuluvat palosuojamaalaus, ruiskumaalaus ja julkisten tilojen huoltotyöt. Färg & Co:lla on ISO-9001- ja ISO-14 001 -sertifioinnit, mikä on seurausta yrityksen vuodesta 1999 lähtien tekemästä määrätietoisesta vastuullisuustyöstä.

Lisätietoja:
John Strand, toimitusjohtaja
John.strand@layergroup.se, +46 70 233 07 69

Layer Group
Layer Group on yksi Ruotsin suurimmista pintamaalauspalveluihin erikoistuneista konserneista. Se koostuu johtavista paikallisista yrityksistä, joilla on motivoituneet yrittäjät ja vahvat tavaramerkit. Konserni perustettiin toukokuussa 2020, ja se on valtakunnallinen toimija, joka pystyy tarjoamaan kilpailukykyisiä palveluja sekä suurille että pienille asiakkaille erityisesti maalauksen, lattiaratkaisujen ja teollisuusmaalien alalla. Layer Groupilla on tällä hetkellä noin 1 600 työntekijää, ja sen liikevaihto on hieman yli 2,3 miljardia kruunua. Konserni toimii koko Ruotsissa etelärannikon Trelleborgista ja pohjoisen Kiirunaan sekä suuressa osassa Suomea. Layer Groupin omistavat yrittäjät sekä pohjoismaiset Litorina- ja Bragnum Invest -sijoitusyhtiöt, jotka yhdessä ovat suurimmat omistajat. Litorina ja Bragnum ovat sijoitusyhtiöitä, jotka sijoittavat pieniin ja keskisuuriin pohjoismaisiin yrityksiin ja kehittävät niistä yhdessä johdon kanssa alansa johtavia yrityksiä kasvun, kannattavuuden parantamisen ja ammattimaisuuden lisäämisen kautta.